Monday, January 05, 2009

PHOTOGRAPHY


Niah Cave


Sarawak River

To the complaint, "There are no people in these photographs," I respond, " There are always two people: the photographer and the viewer."
Ansel Adams
US nature photographer (1902 -1984)

3 comments:

CT said...

Salam Pharmy,
Nice view of Sarawak River & Nice Quote! Nak tanya sikit pasal lagu ‘Cinta Pertama by Ana Mathovani’, kalau tak silap...itu lagu dalam cerita ‘Pengantin Remaja’ kan? Lagu tuuu membawa pulang seribu kenangan manis buat CT*wink wink & rasanya buat Pharmy juga kan? Lagu masa kita semua tengah tua2 hehehe

Penabahari said...

Salam CT,
Rasanya lagu cinta pertama itu dari filem cinta pertama lakonan Slamet Rahadjo dan Christine Hakim , itu pun kalau saya tak silap. Ya benar, lagu itu byk meninggalkan memori buat saya dan orang rumah...very nostalgic.
Sebab itu agaknya hari ini lahir tag..kalau boleh kuundurkan waktu ke suatu detik yang lalu...
begitu kira-kiranya..
Tak apalah CT, biar anak-anak kita pula yg menikmati keindahan masa muda dengan penuh kasih sayang yg disulami kejujuran dan keikhlasan.

CT said...

Ooooh silaplah kalau gitu…tapi lagu tuuu memang banyak kenangan manis.
Anyway sedih jugak kalau ingat yang kita nii dah muda…sayang sekali kita tak dapat mengundurkan waktu walau sedetik:( Seperti kata Pharmy, kini giliran anak2 kita pula untuk menikmati keindahan masa muda dengan penuh kasih sayang yg disulami kejujuran dan keikhlasan. Kita hanya dapat mendo’akan kebahgian mereka